Haugesund Kajakklubb inviterer til tur til Sjernarøyene lørdag 15. til søndag 16. august. Vi tar ferje fra Nedstrand lørdag 15. august kl. 11.50 og ankommer Helgøy kl. 12.40. Vi møtes på klubbhuset kl. 10.00 for å pakke på bilene. Vi må kjøre senest 10.30. Returen blir fra Helgøy søndag kl. 17.05. I Nedstrand 17.50. Da er vi hjemme før 19.00.

For å imøtekomme smitteverntiltak må alle melde seg på med e-post til turleder. For å melde deg på må du være medlem i HKK. Ingen med symptomer på sykdom kan delta på våre turer.

Vi har to mulige teltplasser. Vær og vind og stemningen avgjør hvor. Vi satser på å runde alle øyene i løpet av helga i tillegg til en liten fottur på land. Det blir et felles måltid lørdagskvelden. Det du trenger til nistemat lørdag og frokost og lunch på søndagen tar du med det du trenger selv. Husk nok drikkevann.

Turledere: Arne Tjelle og Marit Bjørnestad
Påmelding til turleder arne.tjelle@getmail.no . Skriv om du kan kjøre selv og hvor mange kajakker du kan ha på taket.
Max antall deltagere: 8 (Dette kan økes dersom flere aktivitetsledere deltar)
Minstekrav: Grunnkurs hav
Pakkliste: Kajakk, padleåre, våtdrakt/tørrdrakt, spruttrekk, redningsvest, tursko, sovepose, liggeunderlag, hodelykt, telt, kokeapparat, niste til lørdag, frokost og lunsj søndag. Husk klesskift og badetøy! Langtidsvarselet ser bra ut, men vi kan aldri være sikre.