Haugesund, 30.april – 1.mai

Treningssamling og Løp.

Intensjonen med samlingen er å være et møtepunkt for surfskipadlere på Vestlandet, og bidra til et aktivt surfskimiljø i vår region.I en uformell og sosial ramme ønsker vi å ha fokus på trening og utvikling.

Samlingen er et initiativ fra de undertegnede og arrangeres med utgangspunkt i Haugesund Kajakklubb og løp / turer gjennomføres i rimelig avstand herfra.

Deltakerne er selv ansvarlig for egen sikkerhet og må ha utstyr og kompetanse til å padle i de aktuelle forhold.

Løp

Løpet arrangeres den dagen som det meldes best forhold.

Deltakerne må organisere seg mest mulig selvstendig, og løpet kjøres med følgebåt og minimalt støtteapparat på land. Gjennomføringen av løpet gjøres ut ifra antall og kompetanse blant deltakerne for å ivareta sikkerheten best mulig under løpet.

Avklaringer gjøres på skippermøte lørdag morgen. Alle deltakere deltar på egen risiko.
Logistikk og transport avtales på skippermøte før start. Det er mulig vi kan ordne transport av båter med tilhenger, men vi er likevel avhengige av at deltakerne kan bidra med transport.

Treningssamling – Rolig langtur

Dagen som ikke brukes til løp settes av til langtur.Det settes opp forslag til fine turer i fra 10/12 km til 20+km.
Deltakere organiserer selv grupper og logistikk.

Sikkerhet

Gjelder både løp og trening:
Egnet padletøy etter vanntemperatur
Vest og hodeplagg i fluoriserende farge
Leash

I vestenFløyteNødblussMobiltelefon i vanntett forpakningKart (aktuelt område er nord og sør for HKK; Ryvarden – Bokn)VHF dersom tilgjengelig

Langtur gjennomføres uten følgebåter
Gruppa organiserer seg for å ivareta sikkerhet

I utgangspunktet krever vi ikke egenandel ved påmelding, men det må påregnes noen fellesutgifter til følgebåt under løpet mv. som vi tar en oversikt på under samlingen.

Sosialt – Lørdag ettermiddag/kveld

Tema:Hvordan stille best forberedt til start i sesongens mål?
Innlegg/ foredrag og diskusjon om trening og treningsplanlegging.
Det planlegges for felles bestilling av mat (pizza) på lørdag kveld til HKK s naust/ klubbhus
Hver enkelt organiserer transport og overnatting selv

Forslag:

Påmelding:
Påmelding til arrangementet gjøres på mail til Morten Føyen – morten.foyen@icloud.com

Oppgi: fullt navn, mobil nr, klubb eller område, og navn med mobil nr til pårørende
For at det skal være litt lettere for oss som arrangerer så være snill alle skal kunne se hvem som er med, ber vi pent om at dere også klikker “SKAL” på vårt facebook-arrangement.

Padlehilsen
Morten Nyborg, Haugesund Kajakklubb (HKK)
Morten Føyen, Sunnhordland Padleklubb
Bente Solberg, BSI Padling