1. Turer hvor padlestart ikke er klubbhuset (dagstur): Hovedregelen er at utgangspunktet for padlingen av klubbkajakkene skal være klubbhuset. Turer hvor du benytter klubbens kajakker, hvor padlestart ikke er klubbhuset, det skal innhentes tillatelse på mail (post@haugesundkajakklubb.no) til lånet fra utstyrsansvarlig minst en uke på forhånd. Lånet skal skrives inn i Digital Loggbok med hvor du drar og når du regner med å komme tilbake på forhånd. Når du er tilbake fra turen logges kajakken inn som vanlig. Sørg for at kajakkene fraktes forsvarlig. Har du ikke kajakkstativ, bruk skumgummi eller lignende mellom kajakk og takstativ.
  1. Uorganiserte turer over flere dager: Utlån over flere dager er forbeholdt medlemmer som bidrar aktivt på dugnader i klubben. Det skal innhentes tillatelse på mail (post@haugesundkajakklubb.no) til lånet fra utstyrsansvarlig minst en uke på forhånd.
  2. Introduksjonspadling for familie, venner og kjente: Venner og kjente kan gis en prøvetur i kajakkene våre. Gir padleturen mersmak henvises de/n nye til klubbens kurs for opplæring og innmelding.Ta aldri med deg flere enn du i en krisesituasjon vet at du kan hjelpe.