Årets klubbtur går i år til Romsa og rundt fantastiske Halsnøy med oppstart på Utbjoa.
– Første overnatting på øya Romsa.
– Andre overnatting vil være på Kolsøy i Høylandsundet.
– Siste dag går turen tilbake til Utbjoa.

Turen er avhengig av vær og vind og ruten kan derfor bli noe redusert/endret.

Turen starter ved HKK sitt klubbhus fredag 03.09 kl.16:00 hvor vi fordeles oss i biler og kjører til  Utbjoa fergekai. Regner med å være klar til padling kl.1800. (parkering på ferjekaien)
Avsluttes Sydnes fergekai søndag 03. September ca. 17:00

Antall km:
Utbjoa- Romsa 9 km
Romsa- Kolsøy 24-26 km
Kolsøy- Sydnes 20-23 km + (Sydnes- Utbjoa ca 10 km).

Ruta er noe eksponert, og kan medføre noe forandring i ruteoppsett ved sterk vind. (ruten kan bli endret).

Nivå deltaker: Grunnkurs hav. Du må være forberedt på å padle minst et par – tre timer i strekk,
med fullastet kajakk. Kamerat- og egenredning må du kunne, og det er viktig at deltakerne kan
hjelpe andre i en utsatt situasjon.

Bekledning: våt- eller tørrdrakt anbefales å ha med, samt myggnetting.

Overnatting: ta med eget telt og et par vedkubber (hvis du har) til felles bål.

Maks antall: 10
Påmelding: https://padleboken.no/logg/?EVENT=456
Turledere: Kristine og May Britt
Kartreferanse: Utbjoa ferjekai: UTM 32V 309457 6620443
Pakkeliste: : Pakkeliste kajakktur
Mat/drikke: alle ordner dette selv, ta med nok ferskvann og gjerne noe godt å drikke til maten på
kveldene. Med forbehold kan det bli mulighet for å handle på Fjellberg Landhandel om lørdagen.

Nivå/Gradering av turen:
2 stjerner, det vil si følgende farvann/forhold:
Stort sett skjermet farvann, kryssing av Klosterfjorden kan være en utfordring. Ha gjerne noe
ekstra energi tilgjengelig mens du padler, men det blir ilandstigning og pause ved naturlige mål.

Map

Description automatically generatedTuren kan bli noe kortere, vær og vind vil spille inn her.