Nå som sommeren er rett rundt hjørnet så passer det jo fint med en liten oppdatering av hva som rører seg i klubben. Hittil i år har over 100 personer logget minst én tur i Padleboken, vi har hatt 12 bassengtreninger, og vi har kjøpt 2 nye Surfski-kajakker.

Før neste padletur så ønsker vi at alle medlemmene setter seg inn i klubbreglene da disse blir endret ved behov.

Vi har flere spennende aktiviteter planlagt.

Overnattingstur til Bukkøy

Fredag 10. mai til lørdag 11. mai så blir det overnattingstur til Bukkøy. Turen passer alle padlere som ønsker å lære mer om hvordan man pakker en kajakk for overnatting. Se nettsidene for mer informasjon og Padleboken for påmelding.

17. mai

Kajakklubben stiller i folketoget for 3. gang på rad og vi ønsker selvsagt at flest mulig har anledning til å stille. Se mer informasjon på nettsidene og meld deg inn i gruppen på Facebook for å få informasjon om hvor og når man skal stille seg opp.

Haugesund Downwind

Vi har et lite med aktivt Surfski miljø i klubben. 25. og 26. mai arrangeres Haugesund Downwind. Allerede 27. mai starter grunnkurs Surfski opp. Påmeldingslink finnes på nettsidene våre.

Tidspokalløpet

Torsdag 13. juni klinker vi til med det tradisjonelle tidspokalløpet. Du padler to runder rundt Bakarøy, og den med minst differanse på rundetidene vinner. Etterpå blir det grilling og kos på kaien. Påmelding i Padleboken.

Andre aktiviteter

Følg med på nettsideneFacebook og Padleboken for å få med deg informasjon om klubbturer, rustløserpadling med mer.

Dugnader

Klubben drives på dugnad, og det vil bli godt med muligheter for å bidra fremover. Vi har kajakker som må fikses, naust og fellesareal som må ryddes og det vil bli nok av arbeid i forbindelse med bytte av tak på bygget i sør (eget punkt under). Følg med på nettsidene og Facebook. Husk at deltagelse på dugnader kvalifiserer til invitasjon til julebordet.

Til høsten blir det også mulig å delta på friluftslivets dag. Da trenger vi både folk på land og til vanns.

Byggeaktivitet

Det har lenge vært snakk om å heve taket på den eldste delen av klubbhuset. Mandag 7. mai settes stillaset opp. Dette legger beslag på parkeringsplassen til beboere i sør, så vi ber dere vise hensyn og ikke «ta» plassene til de fastboende, men heller parkere litt lenger nord om mulig.