Årets første klubbtur – med overnatting – gikk fra klubbens lokaler til Bukkøya fredag 10. mai. En tur på rundt 8 kilometer, og en retur som var omtrent like lang. Det ble i forkant av turen laget en guide på hva man bør pakke til en slik tur.

Vi startet med oppmøte på klubbhuset hvor vi fikk både en teoretisk og praktisk gjennomgang av hvordan man pakker kajakken. På denne turen trengte deltagerne ikke tenke på å pakke mat, da både middag og påfølgende frokost ble tatt hånd om av våre to dyktige aktivitetsledere: Solveig Hatlestad og Arild Haugstulen.

Etter å ha padlet det som må tilsvare flere kilometer i motstrøm under Karmsund bru, var nok motivasjonen høy for middag på de 8 deltagerne som var med denne fredagen. Mens deltagerne slo opp telt og hang opp hengekøyer, sørget igjen aktivitetslederne at maten ble forberedt. Og hvilket måltid vi hadde i vente!

Turmiddag

Langtidskokt indrefilet, poteter, sopper, sauser, brokkoli og tyttebær. Mye nevnt, mye glemt. Og etter at maten var inntatt, så vanket det også dessert.

Været denne kvelden var upåklagelig. Fra å være meldt lett regn tidligere i uken så endte vi i stedet opp med kveldssol.

Frokosten besto – som seg hør og bør – av brød med pålegg, og masse egg og bacon.

Som alltid når vi er ute i naturen så praktiserte vi sporløs ferdsel, så godt det lar seg gjøre, og tok sannsynligvis med mer søppel hjem enn vi tok med ut.

En stor takk til Solveig Hatlestad og Arild Haugstulen som arrangerte turen og sørget for at ingen gikk sultne til sengs fredag kveld.

Foto: Solveig Hatlestad, Arild Haugstulen, Tor Håkon Haugen

Leiren vår på Bukkøya
Basecamp
Røyk fra bålet