For tredje gang ble det et herlig og flott surfskiløp over Sletta i årets utgave av Haugesund Downwind. I flotte og sommerlige forhold padlet vi i fellesskap ut fra Mølstrevåg ved Ryvarden og ut til Ramsholmane hvor starten går. Med sol, nordvestlig vind og fine bølger kunne 12 deltakere surfe sørover mot Haugesund og inn til HKK sine klubblokaler. Det var fine og varierte forhold underveis da det enkelte steder bygger seg opp litt større og brattere bølger. Det var god driv i feltet gjennom hele løpet på de vel 12 km med både surf og intens jobbing, og flere innspurter ble avgjort like før mål.

Vi gratulerer Terje Iversen fra Stavanger KK som loddtrekningsvinner av Haugesund Downwind sin vandrepokal, overrakt av fjorårets loddtrekkningsvinner Andreas (BSI) til øvrige representanter i SKK.

Følgende klubber var representert: Drøbak KK, Stavanger KK, Sunnhordland PK, BSI Padling, og Haugesund KK.

Søndag var det stille og god sommertemperatur. Med to doblinger og en single surfski padler vi rundløype fra HKK og ut på et speilblankt hav. Flott treningstur på 16 km med ulike elementer underveis!

Vi er godt fornøyd og gleder oss allerede til neste år! Tusen takk til HKK som stiller opp med midler og de frivillige som tidtakere og følgebåt med mannskap!

Hilsen Morten og Morten og Bente