Årets store event for aktivitetledere og oppover!

Generelt:

Helgen 05. – 07. mai inviterer Haugesund Kajaklubb til aktivitetsledersamling i Haugesund/Vibrandsøy. Formålet med aktivitetsledersamlingen er å gi faglig påfyll, mye padling og sosialt samvær for aktivitetsledere i regionen.

Rammer for innhold på samlingen er tenkt å være tekniske ferdigheter, metode og pedagogikk, praktisk HMS, risikovurdering og risikohåndtering, og ikke minst en sosial arena for erfaringsutveksling, læring og utvikling på tvers av klubbene.

Samlingen er i regi av HKK og blir ledet av veilederne Morten Nyborg (HKK) og Bente Solberg (BSI) samt NPF.

Prisen vil være todelt; med eller uten overnatting (se deltager.no). Overnatting, for de som ønsker det, er mulig på DNT huset «Villa Vibrandsøy» på Vibrandsøy. En liten perle av en øy et steinkast fra selve byen og verd ett besøk i seg selv. Huset rommer 18 sengeplasser og tilbygget har 10 ekstra sengeplasser. Det er også muligheter for å slå opp telt (gratis), dersom du skulle ønske det. DNT huset kan benyttes av alle påmeldte. Se vedlagt kart for mer info.

Ønsker du å låne kajakk? Vi har et stort utvalg kajakker å velge mellom dersom du ønsker å låne en kajakk for helgen. Ta kontakt med May Britt Neverdal, maybritt.neverdal@hotmail.com dersom dette er ønskelig.

NB: For å få registrert samlingen på våttkortet ditt må du også registrere deg på følgende link: https://vaattkort.no/Event/11216 ,

Påmelding på: https://www.deltager.no/event/aktivitetsledersamling_2023_05052023

HMS/medic-ansvarlig for helgen er Øyvind Engedal-Eik.

Agenda:

Fredag: Vi møtes på klubbhuset ved HKK kl.19:00 hvor det vil bli servert pizza (inkludert i prisen). Kvelden blir brukt til å gå gjennom programmet for helgen og å bli kjent med hverandre. De som skal overnatte på Vibrandsøy padler ut til øya, som ligger en kort padletur (ca. 5 minutter) fra klubbhuset (se kart). På vestsiden av øya er det god mulighet for å dra i land kajakken, derfra må du bære utstyr noen få meter til DNT huset. Man kan også gå i land fra bryggene til Vibrandsøy gjestehavn inne i bukta på østsiden av øya.

Lørdag:

Noe av det som vil bli gjennomgått lørdag er praktisk ledelse på vannet, samt praktisk øvelse i våtkortstigen. Mer detaljer vil komme på selve dagen.

Til diskusjon «Turledelse, utfordringer og muligheter?

Lørdag kveld vil det være felles middag på DNT-huset for de som ønsker det. Dette er inkludert i prisen for alle. Øvrige måltider må besørges selv.

Søndag:

Vi har et lite padleparadis rett utenfor klubbhuset, og søndag er tenkt å vise dere de flotte turområdene vi har. Dersom værgudene melder seg i diskusjonen, har vi også gode områder for å øve på brott- og bølgepadling, eller eventuelle andre ønsker som dukker opp i løpet av samlingen.